Pro studenty-samoplátce, do poznámky v přihlášce uveďte školu – platí pro řádné denní studium Bc., Mgr. Ing. (limit 26 let)
Lektor
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ, speciální pedagogové, výchovní poradci, školní psychologové
Možnost objednání kurzu pro pedagogický sbor (max. 12 osob): cena dohodou v Moravskoslezském, Olomouckém kraji, Zlínském kraji a Jihomoravském kraji – ve větší vzdálenosti bude kalkulována doprava a čas lektora stráveného na cestě individuálně.
Cíl kurzu
Cílem kurzu je teoreticky i prakticky seznámit pedagogy s technikami vedení třídnických hodin a formou interaktivního cvičení si tyto techniky prakticky vyzkoušet. Účastníci si na semináři prohloubí své schopnosti a dovednosti z oblasti komunikace se žáky a efektivního řešení problémů.
Cílem kurzu je:
- poskytnout teoretické a praktické informace k tématu třídnických hodin využitelné při práci s žáky
- naučit hry, které je možno během TH použít
- získat přehled o možnostech zvládání rizikových situací
- výměna zkušeností mezi účastníky semináře při zvládání náročných pracovních i pedagogických situací ve vyučování
Obsah kurzu
- Úvod, seznámení, očekávání, význam třídnických hodin (dále TH)
- Interaktivní cvičení
- Postoj účastníků ke klimatu ve třídě a k významu TH, jejich dosavadní zkušenosti
- Jak vést TH, struktura TH, otevřené otázky
- Stanovení cíle TH – teorie
- Struktura TH a icebreaker techniky – ukázka
- Otevřené otázky – trénink
- Následnost témat TH během roku
- Tvorba pravidel, Hry vhodné pro TH
- Osobní postoj k pravidlům – diskuze
- Formulace pravidel
- Jak podpořit fungování pravidel?
- Reakce na porušení pravidel
- Hry na podporu zdravých vztahů ve třídě
- Kooperativní hry
- Řešení rizikových situací
- SOS situace při TH
- Co dělat při nevhodném chování
Závěrečné shrnutí – Kolokvium – společná rozmluva k probraným tématům, sdílení zkušeností a vyhodnocení dosažení vlastního cíle stanoveného v úvodu semináře